GAIKU ontvangt nogmaals €500.000

Jasper de Rooij investeert €1.000.000 in korte tijd

AMSTERDAM, 15 mei 2017 – GAIKU maakt remote en lokale vergaderingen efficiënter en gemakkelijker door video, agenda, notulen en bijvoorbeeld stemrondes te combineren in één applicatie. Simpel-oprichter Jasper de Rooij gelooft in de grote ambities en investeert opnieuw 500.000 euro om een internationale doorbraak te versnellen.

Jouw gids naar efficiëntere vergaderingen

GAIKU is een initiatief van ondernemer Jasper Meerding. Meerding zette eerder het succesvolle klantcontact bedrijf ContactCare neer. GAIKU is een cloud-applicatie die met intelligente software vergaderingen in goede, efficiëntere banen leidt. GAIKU werkt als een gids die je coacht en begeleidt naar die vergaderingen. Vooral organisaties die veel met video-conference vergaderen of die met Scrum of Rockefeller Habits werken, tonen veel interesse in GAIKU.

Tweede kapitaalinjectie in korte tijd

Investeerder Jasper de Rooij heeft volop vertrouwen in de tech startup uit Amsterdam. Al eerder investeerde hij 500.000 euro in GAIKU. De Rooij: "Ik geloof in de visie van Jasper Meerding. Hij is een enthousiaste en gedreven ondernemer die heeft laten zien mooie bedrijven te kunnen opbouwen. Ik ondersteun hem graag financieel en met advies om zijn ambitie waar te maken." Meerding: "Ik ben dankbaar voor het vertrouwen en zie dit ook als een kroon op onze samenwerking. Die is inmiddels al bijna 10 jaar oud. Met Jasper's hulp ga ik mensen redden uit vergaderingen en ik geloof dat GAIKU dit waar kan maken."

Honderd bedrijven nemen GAIKU in gebruik

GAIKU zet het kapitaal de komende tijd in om het product verder te ontwikkelen. GAIKU's eerste bèta-versie is de afgelopen vier maanden gebouwd en bedrijven als ContactCare, SimpledCard en Simpel gaan het gebruiken. Deze zomer wil de startup de intelligente vergader-applicatie aan honderd bedrijven leveren en internationaal doorbreken.

Vooral in Amerika kansen voor groei

Meerding: "We zien vooral in Amerika kansen om te groeien en internationaal voet aan de grond te krijgen. In het Amerikaanse bedrijfslevens wordt jaarlijks 37 miljard dollar verloren door inefficiënte vergaderingen*. Een slimme vergader-applicatie als GAIKU gaat bedrijven enorm helpen. De kapitaalinjectie helpt ons onze grote ambities waar te maken."

__________________________________________

NOOT VOOR DE REDACTIE

GAIKU: de perfecte gids om vergaderingen in goede banen te leiden. GAIKU gidst en faciliteert zowel lokale als remote vergaderingen met video, chat, agenda en notulen. Het plant nieuwe afspraken in en structureert je vergaderingen, suggereert vervolgstappen en houdt je op de hoogte van het behalen van je doelstellingen.

* Bron: https://www.atlassian.com/time-wasting-at-work-infographic

Jasper Meerding is beschikbaar voor interviews. GAIKU aanwezig zijn op The Next Web Conference 18 en 19 mei aanstaande.

Voor persverzoeken en contact:

Jasper Meerding

jasper@gaiku.io

Over GAIKU

Your perfect meeting guide. GAIKU guides and facilitates local and remote meetings combining video, chat, agenda & minutes. It will plan and structure your meetings, suggests follow-ups and voting and keeps you on track towards your goals.